Idegennyelv-oktatás
Intézményünkben az idegen nyelv oktatása az első osztályban kezdődik. A szülők az angol és a német nyelv közül választhatnak. Az óraszámok nagyon kedvezőek: első és második osztályban heti másfél, harmadik évfolyamon heti két, negyedikben heti két és fél, ötödiktől heti három és fél óra áll rendelkezésre. Szakkörökre heti egy-két óra fordítható. Túlnyomó részt az angol nyelvet választják a szülők és a gyerekek, de törekszünk a német nyelv népszerűsítésére is. Azok, akik különösen érdeklődnek a nyelvek iránt, szakkörök formájában mélyíthetik ismereteiket. A szakkörök mindig az előző tanév végén felmért igények alapján szerveződnek. Már a negyedik osztályosok is járhatnak „meseangolra”, a német nyelvet tanulók pedig kezdő nyelvtanfolyamra az 5. évfolyamtól kezdődően. A felső tagozatban lehetőség nyílik bontott felosztásban tanítani az idegen nyelvet. A 4. évfolyam végén egy angol nyelvi felmérés során eldől, hogy az egyes tanulók melyik csoportba kerülnek. A későbbiekben az átjárás biztosított az egyes csoportok között. Minden tanévben sort kerítünk az angol nyelvhez kötődő rendezvények, pl.: a Halloween, Valentine’s Day, St. Patrick’s Day megszervezésére és lebonyolítására.
Igyekszünk figyelemmel kísérni a nyelvekhez kötődő pályázatokat is. Így került sor a TÁMOP-3.1.4 B-13/1-2013-0001 „Köznevelés az iskolában” Pályázat Mentoráló Intézményi Működés Kialakítására néhány tanévvel ezelőtt. A projekt megvalósításakor bemutató órákra, szakmai beszélgetésekre hívtuk más iskolák pedagógusait, de ezen kívül az egyes vélemények meghallgatására, a jó gyakorlatok cseréjére, a problémák megvitatására is sor került.
A munkaközösség azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a hetedik évfolyam próba alapfokú nyelvvizsgán mérje fel tudását, amelyet egy nyelviskola segítségével teszünk meg. A legsikeresebb diákjaink nyolcadik osztály év végén pedig középfokú nyelvvizsgára jelentkezhetnek. A sikeres teljesítményt nyújtó gyerekeknek a létszáma folyamatosan nő.
Célunk a továbbiakban, hogy a tanulók olyan nyelvismerettel rendelkezzenek a nyolcadik évfolyam végén, amellyel nemcsak a középiskolai tanulmányaikat kezdhetik sikeresen, hanem a kommunikációs képességeik is annyira fejlődnek, hogy bátran meg mernek szólalni idegen nyelven, külföldön vagy adnak útbaigazítást itthon, ha úgy hozza a helyzet. A nyelvórákon ezért sok kommunikációs, kooperatív technikákat igénylő feladatokat végeznek diákjaink.